fredag 31 maj 2013

Förberedelser....

En helt underbar fredag närmar sig sitt slut, "lampan" har varit på sitt bästa humör och har lyst upp hela Gbg som verkar go bananas så fort det blir kalas väder.
Facebook har fullkomligt exploderat i bilder på AW stinna soldyrkare, picknickar, båtturer, rose glas... you name it.

Hos undertecknad har det defenitivt vart lugnare och för min del har det handlat om förberedelser inför morgondagen då det är JACKPOTT på v75 samt att jag har förberett vår matchgenomgång inför morgondagens tripp till Tibro.


Som man kan utläsa av bilden ovan tror jag att det blir favoritfall i avd 2 där jag kommer att spika nr 6 Prayer Ås som denna gång får (underskattade) Jörgen Sjunnesson i jollen och ekipaget är nu bara streckade på 16%.
Han är grym (J.S) på att ta vara på bra styrningar såsom i onsdags då han schmeekte in Flemmings kanon Obi Wan som var favorit men han tog det piano i 3:e inner och visslade förbi på upploppet, samma skedde ikväl på DD då han snyggt lotsade fram Sandman Sand till seger efter en spårsnål resa.
Två andra hästar som bara måste med på alla seriösa bongar imon är hedershästen Harry Haythrow (29%) som var nära elitlopps vinnaren Nahar senast i guld och garanterat kommer ge Up Date Hoss en match om han får spara sin speed.
Min andra ide är den norska gästen Ramos Boy (10%) i avd 6, okey att spår 8 i volt är skit men detta är en pålle som hade siktet inställt på Harpers Hannover under elitloppshelgen men poängen räckte ej, hittar han ut i tid tror jag att "Jonny boy" med Arazi Boko i tät får se upp...

Mitt lag SÄVEDALEN skall imorgon ut på en liten road trip till Tibro för match 16.00.
Efter en katastrof start av serien har vi nu tagit 7 pinnar på våra 4 senaste matcher och har en uppåtgående trend och har nu 4 oerhört intressanta matcher kvar innan vi går på sommarvila.
Nöden har som bekant ingen lag utan det viktigaste har varit poängen de senaste matcherna på bekostnad av det vi strävar efter att vara ett spelförande lag, det har varit disciplinerad defensiv, hårt jobb samt en del omställningar som mynnat ut i inspelade poäng.

Hellre spela oglamoröst och plocka poäng... än att spela en trevlig fotboll och bli "straffade"....

Vi skall givetvis göra vårat på planen men man fick en liten boost under kvällen då både Ytterby & Karlslund torskade sina matcher ikväll och via en seger imon så passerar vi nämnda lag... räcker som tändvätska för mig iaf.
Laget är spikat, matchplanen samt fasta på plats så att nu är jag beredd för ytterligare en go resa med 18 goa spelare samt 4 kompetenta ledare i jakten på 3 pinnar...

SIF on the road...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar