fredag 6 december 2013

IDOL-Kevin kouriosa

Japp då var det avgjort... fotbollspelaren tog hem hela skiten !!
Harva i superettan med "Giffarna" eller satsa på musiken.. angenäma problem.



Denna lille sockersöte Kevin var dock ej påtänkt i den lilla historia jag nu skall förmedla.

Valhalla Plastgräs (hösten-85)

"Blåbärskungen" i BK Häcken (Åke Nilsson) hade ringt dagen innan och meddelat att jag skulle få chansen att träna med A-laget, sagt och gjort så blev det.
Förste spelare på plats var man.. "Tore-krok" fixade med kläder, pumpade bollar och fixade men jag stod snällt kvar... fär att ta en av A-lags gubbarnas plats vågade man ej.
Sist bytte jag om och hann precis ut innan träningen startade.
BK Häcken hade i truppen en proffisionell spelare, en högerback från NordIrland.

11-11 spel i slutet på träningen.
17 år, pannband, attityd, accne finnar men det spelade ingen roll när väl bollen var i rullning, jag lirade fw i laget med västar och det gick utan att skryta hyfsat så att kammen växte ju allteftersom.
I slutet på spelet fick jag ett uppspel.. vände upp och tunnlade "proffset", exakt 1/100dels sekund senare låg jag på det kalla plastgräset

- What the fuck are you doing kid ?
MC - vadå ?
- Vet du fuck inte om att jag är en fucking proffesionell fotboll spelare ?

Den lille ettrige Irländaren var mister Patric Walker, numera farsa till Idol vinnaren !!


Efter träningen kom Patric fram och bad om ursäkt, gav mig en klapp på ryggen och sa:
Fortsätt ta för dig kid, då kommer det gå bra för dig...

Ganska kul så här i efterskott och GRATTIS till segern Kevin, jag är säker på att farsan är skit stolt !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar