torsdag 22 september 2011

"Brollans" boys....













Varför helt plötsligt handboll i denna blogg som uteslutande när det handlar om idrott har varit fotboll... svaret e ganska enkelt, eller nja det finns många kopplingar.




HP. WARTA är laget där jag själv som 15 åring lirade en säsong i pojkallsvenskan (dock fick aldrig BK. HÄCKEN reda på detta) innan jag fick välja mellan mina 2 favoritsporter och då blev valet fotboll (ett val jag ej ångrat).




Bara att ha landslags legenden Christer Magnusson som coach var ju coolt.








En annan "länk" till HP.W är ju att grabben jag kallat "sportchefen" i tidigare inlägg numera lirar i mitt fotbollslag men innan dess haft en lång sejour som "kantråtta" i HP.W, dock var han ej lika rapp som Erik Hajas.. men han var hyfsad i "läget"...








Men framförallt för att "lillbrollan" "Preben" coachar A-laget tillsammans med Hammarby legenden Olle Johannesson för andra året i rad.




Laget lirar i Allsvenskan och någon målsättning har jag ej fått men man har hunnit med 2 matcher så här långt:








  • Olympic Viking (b) 21-31




  • IFK. Ystad (h) 34-33




Imon beger man sig till Jönköping för match mot Hallby och vi hoppas givetvis på 2 poäng med hem till Hisingen, den stora frågan är dock om det är kasse-kavaj som gäller ??? Så var det iaf på sportchefens tid....





Jag har lagt in lagets hemsida www.laget.se/wartahandboll/ bland mina länkar där framförallt bloggen signerad Björk & Berg är skön läsning.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar