söndag 18 september 2011

Sicken 5+ helg !!

Konserthuset lördag, klockan är 19.36 när 2 tjejer (cello, bastrumma, xylophon), Johan Persson (orgel, bas) samt inte minst Lars Winnerbäck äntrar scenen till lågmält ljus och redan när första ackordet är taget är kvällen i hamn... under drygt 2 timmar trollbinder dessa 4 fantastiskt begåvade musiker den fullsatta lokalen och det är en mäktig upplevelse vi bjuds på.
Ljudet är superbt och givetvis får vi grymma versioner av: Hugger i sten, Söndermarken, Elden men även 4 nya låtar där framförallt "Hosiahnna" gjorde intryck.
Efter konserten "lallade" jag och Zeb Machahan (Olton) ivägFet på FF där nya bekantskaper gjorde trevligt intryck men framförallt var det riktigt kul att ta en kall med min gamle vapendragare Söderman, fan vad jag har saknat hans höga stämma och guubbbbe, ajjemän, köpes, kanske blir det så att vi slår våra påsar ihop igen 2012....
Repa på stan blev det och trots att vi kom iväg sent hanns både Farellis, LIPP & "en trappa ner" med och till slut var vi ett riktigt gött gäng då Eriksbergs maffian med T.J & "den lille skallige" anslutit samt allas vår egen "dalkulla"...
Ingen rast ingen ro utan upp hyfsat tidigt på söndagen för match uppe i "Jånka-land" (HINDÅS), var jag mot förmodan halvseg så var nog "Bachelorette" segare... för han dök ej upp till matchen, hade vart gött att sträcka fram kardan efter vår seger idag, om inte jag e helt ute & cyklar har vi nu på 3 matcher mot HINDÅS 21-4... dom siffrorna kan inte ens "Jånka" klunsa bort :-)
Sponsring av kinesen på hörnet och med en het biff cully landar man nervös som fan i soffan för Man U - Chelsea och sicken match det blev... 3-1 slutade det men kunde lika väl vart 6-3 då det brändes straff (Rooney), frilägen (Torres,Ramires), stolpslott (Rooney) för att nämna några lägen, 5 raka, SERIELEDNING, mer kan jag inte begära och det tror jag sir Alex håller med om. Ändå goare var ju att ALLA resultat i helgen gick vår väg.... ARSENAL, LIVERPOOL torskar & "LILLEBRÖDERNA" i ljusblått tappar en 2-0 ledning till 2-2 mot Fulham, UNDERBART !!
Jo en sak till... glömde nästan det viktigaste....
Konserthuset ca 19.24.. kliver vi in för att hänga av oss Oltons rock, VEM om inte ERIK - schnååla inte - Mr Leveration- OSMANCEVIC står med nysnaggad frippa och ett colgate smile som skulle fått ALLA tandläkare i Polen gröna av avund och ler... sicket kärt återseende att myncha lite med en av mina tidigare adepter.. behöver jag säga att jackan hängde GRATIS och att det skall betalas ut minst 4 st "tjugor" av Erik på den korta tiden vi snackade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar