torsdag 22 september 2011

"Isemannen" levererar & "stjälper"....


Vill först och främst passa på att "klappa mig" lite på bröstet då jag i början på veckan lade ut Flemming Jensens "pålle" INTENZO som BÖJENS BANK här på bloggen..och självklart gjorde inte "Isemannen" mig besviken då han segrade till fina oddset 4.71 !!
Problemet med att ha en favoritkusk är ju att man alltför ofta spelar med hjärtat i stället för hjärnan.. så oxå idag, tyvärr.
I löp 2 på Åby stod förhands snacket om Goop (jr) eller Svanstedt, inga problem med detta då herrarna rattade dom bästa hästarna, tyvärr var ju Flemming med men en häst streckad på 8% och givetvis jagarde jag skräll och plockade bort "Svanen" och körde på Goop/Jensen.
Resultatet har ni förmodligen redan räknat ut.... japp Svanstedt vann, Goop tvåa & Flemming körde in havre till sin häst.... där rök 6K då övriga 5 lopp prickades.
Men har man en "favvo" kusk köper man detta, vänder blad och letar nya vinnare och det tror jag Flemming fixar på lördag på v75 då han har 3 bra hästar... mer om detta senare i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar