fredag 16 september 2011

Sunny, sunny FRIDAY !!



Sicken jävla go känsla.. att bara helt nonchalant kasat en hastig blick på det numera flitigt använda paraplyet som i sitt i hörne av hallen fick stå kvar ensam idag när jag satte nyckeln i låset och begav mig mot jobbet, klockan var runt halv 1 och tro det eller ej SOLEN värmde riktigt gött den korta promenaden bort mot Backaplan, pure joy !!
Stämmningen i personal rummet var bra mycket högre än tidigare i veckan, givetvis spelar det in att det just var fredag men jag envisas med att tro att "lampan" hade sin del i det hela.... diskussionerna mellan kollegorna handlade för det mesta om att nu skall tillfället tas till vara på och partajas hela helgen lång. Snappade upp att "tjej-gänget" planerade kalas och att snaps ej var nödvändigt.. värdinnan hade ett laddat barsFetkåp.. hoppas att havets läckerheter smakade gött :-).
Kollega Larsson har Tema AW hemma ikväll och med den line-upen jag fick äran att se kan jag bara säga håll-i-hatten !! "Classe Månsson", Blackburn, Franskmannen borgar för att både "Mexikanaren" & "Päronet" stryker med... have fun boys på Lounge´s + Ecxet och "Dan the Man" ta en rökig för mig oxå...
För egen del var det min "tur" att stänga idag, i vanliga fall ganska trist att jobba sent en fredag men icke idag då vi var ute i det underbara vädret fram till 15 minuter innan stägning och trevligt sällskap i form av kollega J gjorde att klockan bara rusade iväg.. jag tror att "lampan" drog sitt strå till stacken oxå.
En go helg i Göteborg är därmed inledd, stadens konung Håkan Hellström ger en 5+ konsert på Liseberg, imorgon kommer Linköpings egen kung Winnerbäck och ger en konsert som kommer att upplevas på plats... Ett stenkast från stan är det imon Åbys Stora pris och kanske, kanske springer hästarna som man vill denna gången, jag menar större under har ju skett... efter 5 dagars konstant regnande så sken solen idag :-)

1 kommentar:

  1. Lycka till med hästarna och ta det lungt i helgen ;)

    SvaraRadera