fredag 23 september 2011

Ladd inför lördag.....



Lugnet råder på Casa Carlsson ikväll där det laddas för en go morgondag (mer om det senare), soffan är belägrad av både kudde + täcke, en go middag avslutat (p.g & ff),värmeljusen tända... nej jag väntar inte "Gevalia" utan pluggar på inför mprgondagens v75 JACKPOTT.
På tal om kaffe är det faktiskt det starkaste som konsumeras ikväll.. annat tror jag det är hos "Piff & Puff" + "Polly" där jag via foto fått bevis på att det konsumeras en del trampade druvor..
På tal om v75 tror jag att jag har en bra vinnare i avd 7 i långloppet över 3140 meter.
Skicklige dansken Jeppe Juel har en riktigt fin häst i M.T Big Busniess (se foto) och till denna start tar min vän Flemming Jensen över tömmarna, springspår i starten borgar för en bra position och när övriga kört klart tror jag att hans spurt biter grymt bra, just nu bara streckad på knappt var 6.e kupong (15%), mycket intressant.
Spik nummer 2 "hammrar" vi in med hjälp av "grön pyjamas" då hans Juicy Face i avd 3 skall vara en skjutare utöver det vanliga, detta löser du utan grisfösare Åke !!
Samtal från "junior" på väg hem i spelarbussen från Jönköping efter match med Warta mot Hallby, ledning med en kvart kvar med 6 bollar och då var allt frid och fröjd.
Missade avslut och tveksamma domslut gjorde att man tappade och låg under med en boll i sista minuten men lyckades kvittera till 28-28 och få med sig en viktig pinne hem.
Har ju mer en "tegelsten" än Iphone men på en knastrig linnje tyckte jag mig uppfatta att stämmningen var god i bussen.. och med en fripassagerare som Tim Karlzen i bussen tror jag det inte konsumeras sportdryck eller blandsaft...
Viktig match imon då vi ska hämta 3 pinnar för att återta serieledningen, full fokus på bollen fram till 14.45 gäller... efter det vankas det lite manligt samkväm i klubben där det givetvis är F.U.A som gäller, förväntar mig bra tryck efter bastun, stryket & V75 och förhoppningsvis hinner vår egen "Schyffert" trolla fram guranför lite skönsång innan vi drar vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar