fredag 9 mars 2012

Bra-Bättre-BILBAO !!

Kvällen började kanon då jag runt halv 7 hjälpte Lotta att bära in sin nya soffa i hennes lägenhet.. från och med lördag är det defenitiv inflyttning vilket kommer generera många koppar kaffe, glas vin & gött tjöt framöver, nice.

Dessto bättre blev det efter en dusch och att ett gäng som såg ut som Celtic kopior vid namn Sporting Lissabon skrällde och slog Manchester Shitty i Europa League.. DEN ENDA SANNA GLÄDJEN ÄR SKADEGLÄDJEN som bekant.

Nån gång runt halv 10 svänger allt helt plötsligt, mitt kära Man United blir utspelade hemma på Old Trafford av baskerna från Atletic Bilbao, ett charmigt lag som ligger 4 i La Liga men med många sköna spelare såsom Llorente, Muniain, Javi Martinez för att nämna några, kanske inte de mest kända för fotbolls supporters i allmänhet men riktigt sköna klass lirare.
Så jävla skönt befriande att se ett lag komma till Manchester och spela sitt spel, gilla läget och bara går ut och kör med ett leende på läpparna.... NEJ jag har inte feber men jag tycker att Bilbaos insats skall hyllas trots att jag älskar Man U och att deras seger var helt rättvis.

Värre blev det exakt 21.42 då mobilen ringer (dock ej ovanligt när det går illa för M.U) och våra motståndare till lördagens träningsmatch backar ur med i mina öron genant klena ursäkter.
Den glada lugna goa "Mango" som kidsen ser dagtid varje dag var nu mer åt Paul Scholes hållet när han "fimpade" 6 dubbar rätt in i Håkan Milds lår på Wemley för ett antal år sedan.. dvs "måttligt irriterad".
Löser jag en ny match under fredagen kan jag lova att jag skall unna mig själv en tur på byn på lördag..

Nu har torsdag övergått till fredag och nu e jag på strålande humör igen.. ser faktiskt fram emot att gå till jobbet imon och avsluta denna veckan.
Sa jag att jag jobbar från 12.00-15.45 imon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar