söndag 18 mars 2012

GLÄDJE / Tragik...

Söndag igen och dax att summera en händelserik helg där det mesta har handlat om som i rubriken GLÄDJE men tyvärr är man som "fotbollsidiot" skakad över grabben i Bolton Fabrice Muamba som igår kollapsade i matchen mot Spurs, 23 år ung och med framtiden framför sig.
Läkar rapporten säger kritiskt läge och jag hoppas verkligen att detta får ett lyckligt slut och att grabben orkar kämpa på och vakna upp ur koman, KÄMPA Fabrice !!!

Desto roligare var att mina boys presterade igen igår då vi på ren svenska "spelade skiten" ur div 4 laget SG och tog vår 7 seger på försäsongen.
Som bonus har vi en semi i cupen mot TORSLANDA imon och där har vi precis ALLTING ATT VINNA och det tror jag passar mina gubbar perfekt, finns det något roligare än att stäla till jävelskap mot ett på pappret bättre motstånd... Svar NEJ !!

Hade en go kväll med min nya granne & tränarpartner "Plätten" igår som trollade fram 2 grymt goa whiskey pinnar innan vi drog vidare till WOOD där min gamle adept "Peter skinklös" är boss och han visade kvalitet genom att bjuda på pilsner :)
Vidare till "Glenn´s" där vi mötte upp Stridsman & Vökxen, lite nostalgi varning var det då vi i oktober firade seriesegern i just denna lokal... nästa allt var sig likt... nja bartender Mackan hade gjort slut med sin "ponnytale" och såg numera ovanligt normal ut...

Sitter nu och njuter av Man United show och framförallt Antonio Valencias comeback, sicken lirare !!
100% i passningsspelet, lungor som få, lojal... FAN tror nästan jag e kär i grabben, Messi, Ronaldo i all ära men i min drömelva hade han vart namn nummer 1 jag skrivit upp.
Btw tror jag vi till slut förnedrar Wolves med 6-0...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar