fredag 7 december 2012

Fika - Futsal - Derby !!

Torsdag kväll och nyss hemkommen efter kvällens träning, känner mig på ett grymt gott humör och bryr mig inte att termometern visar x antal minus grader eller att snön är här utan konstaterar nöjt att imorgon är det fredag och man har mycket att se framemot...

Imon fredag är det exakt 14 dagar kvar till jul lovet och det firar vi på Internationella Skolan med en liten trevlig "Vinter fika" där föräldrarna efter jobbet kan slå sig ner under trevliga former och äta lite pepparkakor och värma sig med lite (alkoholfri) glögg med kidsen, kanske göra ett julkort eller två innan man går hem på helg ledighet.
Dessa små saker är alltid grymt trevliga när man får chansen att sitta ner och prata lite extra och är jätte uppskattad av såväl av barn, föräldrar & pedagoger.
Undertecknad och min gode kollega P kommer att göra allt under morgondagen för att "Cafe Dolphins" skall leverera :-)

På lördag arrangerar min klubb SÄVEDALEN en futsal turnering i Partillebo hallen kallad Best in Town med deltagande lag från Partille med omnejd, vi ställer upp med 2 lag och efter dagens träning tror jag att det är jämnt skägg mellan SIF Röd eller SIF Blå vilka som eventuellt står som slutsegrare runt 17 snåret på lördag.



När jag ändå är inne på SIF måste jag lyfta på hatten för sportchef Bishop som gör ett kanon jobb med att tillsammans med mig forma 2013 års spelartrupp.
Var det lite uppförsbacke förra veckan så känns det som vi denna vecka jobbar i medvind då vi säkrat upp namnteckningar på Pedram, Jonas Henriksson, Benji, Florian och förhoppningsvis blir ytterligare spelare klara till helgen men det lär jag återkomma med...



Vi har även signat upp vårt första NYFÖRVÄRV "utifrån" och det kommer att bli samba fotboll på Vallhamra IP kommande säsong då detta är en Brasilianare, närmare presentation kommer senare....



På söndag smäller det på riktigt.... jag har längtat så grymt länge på denna dag att få vår revansch på lillebror Man City som krossade oss med 6-1 sist det begav sig, förövrigt en av mina tyngre dagar under de 33 år som jag supportat Man Utd.
Båda lagen åkte på proppar i veckans C.L men det gällde ju lixom ingenting, City var redan ute och fullbordade sitt "fiasko" med att komma sist i sin grupp medans sir Alex gav ett antal bänkspelare (känns tufft att ha Ryan Giggs i den kategorin) a run out mot rumänska CLUJ i veckan, en förlust med 0-1 som jag kan ta alla dagar i veckan där vi vilade i stort sett alla våra kanoner förutom Rooney.
Kan ju bara hoppas att vi löser 3 pinnar så att man kan få känna den goa glädjen som man har just nu...

Tips med 3 dagar kvar: City - Utd 1-3 (Aguero - RvP 2, Young)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar