söndag 16 december 2012

Super Söndag

Två timmar kvar till kick off på Parc de Prince och toppmatchen i Ligue 1 mellan PSG-LYON, känslan är att det kan bli en kanon match med en viss svensk i en av huvudrollerna, tipset blir 3-1 till PSG efter 2 pytsar av Zlatan & 1 av Menes, tröstmålar för LYON gör Gomis.

På tal om kanon matcher har jag precis tagit en dusch efter att ha sett 80 minuter dam handboll på yttersta världsnivå och efter 2 förlägningar var skrällen ett faktum att MONTENEGRO stod som vinnare efter att ha slagit NORGE i en klassik EM final.
Detta fanns ju ej på världskartan då Norskorna har i sitt DNA att alltid vinna och trots underläge med 25-28  i första förlägningen kom man ikapp och då var jag bergsäker på att man skulle lösa det, men icke.
Det är ju detta som är så underbart med idrott att alla matcher skall spelas och att underdogs kan välta stora favoriter i enstaka matcher.
Personlig favorit i mästarlaget var Katerina Bulatovic som förutom att hon är trevlig att vila ögonen på hade en grym vänsterslägga.



20.00 sitter jag bänkad för att följa sista timmen av MUSIKHJÄLPEN där gänget återigen har gjort ett fantastiskt jobb att dra in pengar från alla håll & kanter.
Själv har man bidragiit med att smätta iväg ett par sms & önskelåtar och det känns bra.
Det kommer kännas tomt när dom kliver ur glasburen och jag längtar redan till nästa års evenemang och jag hoppas verkligen att Kodjo & Jayson är lika störtsköna som dom varit denna vecka.
Återigen grymt bra jobbat !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar