fredag 28 december 2012

Mittemellan jul & nyår...

Då har man återigen fyllt år och man har förhoppningsvis blivit ett år "klokare", hur som helst så vill jag här & nu passa på att TACKA ALLA som har hört av sig och skickat en hälsning via samtal, sms eller på FB.
Ni är grymma och man är lyckligt lottad som har så många goa vänner.

Julen har passerat revy och jag kan lova att familjen Carlsson inte har lidit av någon julstress som jag tror att många har gjort inför julen, inga julklappar och köphysteri utan bara morsan, farsan, broder Preben & jag som käkade gott och umgicks under julafton och det räckeer gott.
Givetvis är jag & brorsan stöpta i samma form som Carlsson senior så att det skulle ju spelas spel för att kora 2012 års vinnare i T.P, deltaga räcker inte utan det är vinna som gäller...


Skall inte säga vems spelpjäs det är ovan men en ledtråd skall ni få: "En del säger att han äger vissa drag av Claes Malmberg"

Juldagen blev en lång dag med en hel del aktiviteter och mycket roligt folk.
Dagen inleddes på Ullevi Tennis Klubb för att jobba bort lite julmat och "team Stockholm" med Pontus/Jonas var ute efter revansch för höstens tidigare förlust mot mig & "Pyttis".
Chefsförhandlare Andersson fick igenom att "team Stockholm" fick inleda varje set med en 2-0 ledning och det kändes på förhand som tuffa bud i Mellerud.
Skall villigt erkänna att jag var helt ok medans min partner var i zoonen då han briljerade vig som en panter framme på nät och var nästintill 100% och yxade ned allt som kom i hans väg.
7-5, 6-2, 6-3 är ganska talande siffror så att min förhoppning framöver är att "team Stockholm" skippar Stureplan, Golden Hits och kör lite extra i Kungliga tennishallen ;-)

 
                                                              Mr 100%

Efter tennisen var det en liten runda på John Scott, käk på Joe Farellis innan det vankades pree party i sviten på Park Avenue, mycket roligt folk, bra stämning, besök av tomten, ja helt enkelt en riktigt bra förfest innan det bar ivär till bokat bord "en trappa ned".




Nu är det ju som bekant mycket kvar att hinna med innan man drar igång och jobbar igen nästa onsdag, en "liten" AW med vad jag förstått ett riktigt gott gäng signerat "Olton" imon innan det vankas nyårsfest med goda vänner på måndag.
Efter det får det vara slut med att "rulla nhatt" och efter det blir det full fokus på SIF och träningen som drar igång 10 januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar