söndag 18 augusti 2013

Countdown MFF (3 dagar)

PANG sade det på Guldfågeln Arena ikväll när Richard Norling´s MALMÖ FF krossade Kalmar med klara 4-1 och klev upp i serieledning, en hyfsat imponerande insats.
Thern, Eriksson, Friberg & Molins var målskyttarna.

Nu återstår det ju att se hur många utav dessa som äntrar Valhamras gräs på onsdag men jag utgår från att Concha, Molins, Helander, Friberg som alla startade på bänken idag lirar med 100% säkerhet och det är ju inga dussin lirare.

Att det är årets match för mina grabbar är det ju inget snack om sen återstår det ju att se hur seriöst MFF tar machen, man har ännu ej bemödat sig att lägga in matchen på sin hemsida, samt att man erbjudit oss i SÄVEDALEN att få komma ner och spela på mäktiga Swedbank Arena... för att man förmodligen ej vill lägga en halv dag på att åka upp till Gbg för att möta ett div 2 lag..


Roade mig med att titta på tabellerna från allsvenskan ner till div 2 och då konstaterade jag att när nu MFF leder allsvenskan och är bäst i Sverige är man etta.
Det skiljer 123 lag mellan MFF och Sävedalen !!
Men det spelar inte ett smack på onsdag 18.30 då matchen drar igång, okey det skall erkännas att det är lite David vs Goliat, Frank Bruno vs "Lillen" Eklund stuk över det men det handlar för vår del om 90 minuters hårt jobb, att visa en jävla inställning & karaktär samt att våga spela fotboll.

Vi var igår uppe i Örebro och torskade mot Karlslund och vi gjorde ingen vidare bra match och kom ej upp i den nivå som gett oss 2 raka segrar i inledningen av hösten.
Men det gäller att skaka av sig den fighten, rycka upp oss och göra en bra måndags träning för att på onsdag gå ut och njuta av tillfället att få mäta sig med Sveriges bästa lag, en hyfsad utmaning !!




Förhoppningsvis kommer vi upp över 1000 pers på onsdag och jag kan lova att det kommer att bli en grym inramning oavsett.
På vårt Facbook evenemang har nu 324 stycken anmält sig att man kommer, det lär dyka upp ett 100 tal från Malmö sen hoppas jag att folk i Partille & Sävedalen går man ur huse och kommer och gör onsdagskvällen till en fest och ett minne för livet för mina spelare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar