torsdag 22 augusti 2013

"En kväll i augusti..."

Jaha då är det dax att ta sikte på TIBRO hemma och fortsätta jakten på viktiga poäng som skall se till att det liras div 2 fotboll på Valhamra även 2014... men vänta lite.. jag måste bara blicka tillbaka lite till gårdagen..

En skön sensommar kväll, allsvenska serieledarna på besök, kan det bli bättre ?
När jag promenerar från Valhamra Torg till IP runt 16.50 är det som att man går in i en vägg, en blandning av förväntan & grilldoft.. man riktigt känner att det är något stort på G.
Väl framme blir jag nästan chockad.. vår arena som är en byggarbetsplats (för tillfället) ser faktiskt ut som en fotbollsarena.
Från hjärtat ett stort TACK till alla i föreningen som jobbat natt & dag sista veckan för att göra denna kvällen så bra som möjligt, allt från styrelse, sportchef, kassör, ungdomsledare, killar & tjejer i ungdomslagen... FANTASTISKT BRA JOBBAT !!
Klubben hade hoppats på uppemot 1000 åskådare vid bra väder...
Det kom till slut 2138 betalande, nytt publik rekord på Valhamra.



Mycket fokus på mina grabbar i media under veckan (gäller även undertecknad) och jag är uppriktigt glad att GP, GT, Västnytt, Lokal radion med mera uppmärksammat att "lilla" Sävedalen fick sin dröm match mot MFF.

Jag tycker att vi kan gå rakryggade på stan framöver då vi verkligen gjorde en kanonmatch trots att siffrorna rann iväg onödigt på slutet.
Vi har en matchplan som killarna tar till sig, vi skapar hyfsat med målchanser och skakar faktiskt MFF i knappt en timma innan 0-2 kommer.
Första halvlek är klockren då MFF har ett avslut på mål... och det går via Tommie´´s ben i en båge över Sharro och andra målet är ett olyckligt självmål, hörde jag små marginaler ??

Hur som helst kommer denna matchen stärka min grupp då man fått möjligheten att möta tuffast tänkbara motstånd och stått upp bra.

Fick chansen att tjöta lite gott med Rikard Norling efter matchen och lika underfundig han är i intervjuer, lika sympatisk är han privat, en riktigt skön kille på alla vis.
Han hann till och med på den korta tiden läxa upp mig rejält:
R.N - Vad har ni sysslat med under våren ? Hur kan ni ligga i botten av er serie ? Det här får ni lösa för ni är alltför bra för att åka ur...

Cupdrömmen är slut för vår del för denna gång men vi är kvalificerade för 2014 och man kan ju hoppas på en ny cupsaga då.
Sänder oxå ett stort GRATTIS till TORSLANDA som skrällde mot allsvenska Kalmar FF

Delar med mig av ett par bilder signerade: Leif Lundvall, Pascal Kåveryd











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar