söndag 25 augusti 2013

"Tillbaka studs"

Festen var över och det var tillbaka till vardagen som gällde och livsviktiga poäng stod på spel mot TIBRO AIK under lördagen.
Jag hade lite farhågor om att det skulle kunna vara en del tunga ben efter Malmö fighten och "gamblade" lite genom att starta med 9 spelare som även lirade i onsdags...

Tunga ben & huvud efter Malmö matchen

Det visade sig per omgående att jag hade varit orolig i onädan för att jag måste medge att vi var oförskämt pigga och kunde ha punkterat matchen redan innan uret hade tickat upp mot en kvart.
Friläge, stolpskott och ett 1-0 mål innan 10 minuter spelade var en rivstart från vår sida och vi bjöd på en mycket underhållande & frejdig anfalls fotboll.

Trots en olycklig kvittering efter 25 minuter blev jag inte orolig för att det här var vår match och det skulle visa sig ju längre matchen led.
2-1 kom precis innan paus och gav oss ytterligare energi för att sedan i andra akten gå ut och dominera totalt och det stannar till slut med en 5-1 seger.

Jag vill påstå att detta var vår bästa match för året och kan vi bibehålla detta resterande 7 omgångar skulle jag vara mer än nöjd.
Nästa uppgift blir en tuff utmaning då vi på fredag skall gästa serieledande IFK UDDEVALLA.

Besart, Fernandinho, Franjo & Axmalm

Sävedalen - Tibro AIK  5-1 (2-1)

1-0 Axmalm
1-1  i.u
2-1 Besart
3-1 Franjo
4-1 Franjo
5-1 Fernandinho

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Såg Malmö FF under eftermiddagen göra en kanon match mot IFK Gbg och ser ut att storma mot guldet, det som "impade" mest var att bollinnehavet i första halvlek var uppe i så mycket som 75-25 ett tag och många av Blåvitts gubbar såg rejält tröttkörda ut i slutet av fighten..
Extra roligt var att MFF avslutade matchen med 6 spelare som lirade mot oss i onsdags.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Långt kvar till december men det känns som att det kommer att bli en kanon månad... och då menar jag ej adventskalender & Kalle Anka på julafton.
Stadens gunstling Håkan Hellström äntrar Scandinavium 7 december för en förväntad 5+ spelning

Smider även planer med min vän "prins Köhler" om att dra till Thailand över jul & nyår och det tycker jag defenitivt man e värd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar