måndag 5 augusti 2013

JACKPOTT !!

På torsdag Europa League kval på Swedbank Arena mot SWANSEA... om 16 dagar Svenska Cupen mot SÄVEDALEN på Valhamra IP...

Hur tänker du Rikard Norling ??


Man kan lungt säga att det blev JACKPOTT när tombolan rullades hos SvFF runt 15.00 idag, 32 elitlag från allsvenskan & superettan var potentiella motståndare.
Okey om man skall vara kräsen kanske man hade önskat sig Blåvitt, GAIS eller Häcken men det blev MALMÖ FF och med lite distans känner jag bara, sicken dröm match för klubben & mina grabbar.
Ett lag med en mycket intressant tränare i Rikard Norling som jag tycker är en riktigt skön karaktär och med klass spelare såsom: Jiloan Hamad, Miko Albornoz, Pontus Jansson, Tokele Ranti för att nämna några så skall det bli riktigt kul att se vad vi kan prestera mot ett lag som är med i guldracet i Allsvenskan.

Jiloan Hamad

Under mina 13 år som tränare kanske mitt Champions League äventyr med SANDARNA BK i Makedonien hösten 2010 var det häftigaste minnet men helt klart kommer matchen mot MALMÖ FF onsdagen 21/8 var den enskilt häftigaste matchen jag kommer att ha cochat.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Givetvis var det idel glada miner på kvällens träning efter beskedet om cupfighten mot MFF men även för vår starka prestation i helgen.
Fro.m imorgon lägger vi MFF matchen på is och fokuserar helt och hållet på en annan godbit nämnligen derbyt mot JONSERED på lördag-







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar