måndag 14 februari 2011

"Brollan" & Olle levererade....

När det behövdes som bäst klev "Hisings pojkarna" i HP.Warta fram och tog en mycket tung seger i den allsvenska handbollen hemma mot IF.Hallby, vinst siffrorna skrevs till 28-26.
Varför detta intresse för handboll & HP.Warta i synnerhet ?, jo det finns ett par kopplingar till den föreningen, på rak arm kommer jag iaf på 3 starka argument:
1. Min "lille-bror" coachar laget ihop med f.d Hammarby liraren Olle Johannesson (fostrad i HP.W)
2. Jag lirade själv i Warta som 15-åring, ett helt år i pojkallsvenskan, dock utan större framgång, minns att jag fick signa övergångspappren hemma på morsan köksbord en tidig torsdagsmorgon 06.00 då jag var på väg till samling med pojklandslaget i fotboll (Dom var angelägna att få min signatur...)
3. Sportchefen i Warta är en polare & lirar i mitt fotbollslag.

Nu när det blev vinst & 3 poäng in på kontot kan man ju hoppas att sportchef P.P kommer med ett leende till morgondagens löppass & intervaller......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar