torsdag 10 februari 2011

En liten "släng" av S.A.S !!

Brukar vanligtvis ej snegla åt andra, gå runt & vara avundsjuk, tycka att vissa har det bättre osv MEN idag måste jag erkänna att jag drabbats av en släng av S.A.S det vill säga i ren svensk folkmun: SVENSKA AVUND SJUKAN... sol, blå himmel och viss antydan till vår igår, snöslask idag.
Anledningen till min avundsjuka är att inom loppet av 2 dagar drar 3 av mina bättre vänner till Thailand, först ut är frk Linne som lämnar idag tätt följ av tränarkollega "McKrydd" som drar med sällsakp imorgon.
Själv känns det som att man får lämna in en helgardering dagen innan på vad det skall bli för väder imorgon: 1. snöslask, X. regn, 2. uppehåll så det hade ju ej vart fel att ligga på en go sandstrand och "hinka" Singa, dricka paraplydrinkar och gå på Full Moon Party....
Men, men vid lite eftertanke så ska jag ej gnälla, nästa vecka är det sportlov och har precis fått mitt schema och ser att jag är LEDIG torsdag/fredag kommande vecka och snart är det ju som bekant helg så att jag känner redan nu att det är dax att släppa den där korta slängen av S.A.S !!
Och icke att förglömma.. ikväll är det ju träning 20.00, kan ju hoppas att det inte är alltför kallt...

1 kommentar:

  1. Jag hoppas ju att vi kan hålla 1X2 utanför spekulationerna om vädret. Tacka vet jag 1X2 om vädret i Thailand: Sol, vågor eller stilltje? Vilken öl ska man till solnedgången? Singha, Chang eller Leo. 1X2 :)

    SvaraRadera