fredag 25 februari 2011

Konsten att lägga pussel......



Äntligen helg.. och inte vilken helg som helst utan SISTA helgen i februari, på ren svenska: FAN VA SKÖNT !! Enligt almanackan skall våren komma i mars och man kan ju alltid hoppas för tror det gör man ju som bekant i kyrkan.. nu skall jag inte vara alltför "neggo" för det är ju trots allt ljust när man går till jobbet & dito när man går hem, bara en sån sak, najs.

Gällande rubriken "Konsten att lägga pussel" relaterar jag bara lite till min roll som fotbollscoach, köper jag ett pussel på 200 bitar då får jag 200 bitar, har jag en trupp på säg 33 spelare då förväntar jag mig att åtminstonde ha större delen av dessa tillgängliga... har man "krigat" i 2 månader med att lägga "ramen" till sitt pussel vill man ju ej att de flesta bitar skall finnas tillgängliga när man börjar att komma till det "finish article" (forma ett slagkraftigt lag), ibland blir det ju som bekant inte som man tänkt sig och då får man improvisera, hur det går imorgon står skrivet i stjärnorna... 16 saknade "pusselbitar" är inte optimalt men vi gör ett försök.

Tillbaka till inledningen och snack om väder, bjuder på en go låt av Sveriges bästa kvinnliga röst: Annika Norlin, håll till godo & TREVLIG HELG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar