söndag 27 februari 2011

10 år... vilka har gjort störst intryck ???

Satt och funderade under helgen som för övrigt varit mycket lugn, (kollat en riktigt bra film "The social network", filmen om Facebooks skapare, rekomenderas varmt) över att i år när jag tränar GAIK är det faktiskt 10 år sedan jag tog mitt första tränar uppdrag i BK. Slätta Damm, tiden bara rullar på och under denna period kan jag väl uppskattningsvis ha tränat cirka 200 olika spelare av varierande kvalitet...
Som coach är det ett evigt laborerande med spelare OCH OM VILKA som passar bäst ihop för att kunna vinna matcher, tog mig friheten att plocka ut ett "DREAM TEAM" med de spelare jag har haft förmånen att få träna de senaste 10 åren och då fokus för mig alltid varit att spela en offensiv fotboll med ett bra & vårdat passningsspel blev det förstås många offensiva spelare som dök upp i mitt huvud och formerar därför mitt lag enligt 3-5-2 med följande spelare:
  • Bujar Avdijaj, LUNDBY IF 2006
  • Hadi Hamze FINLANDIA 2007
  • Andreas Andersson SANDARNA. BK 2009
  • Suleyman Traore LUNDBY IF 2006
  • Michell Hansson FINLANDIA 2006
  • Natus Ponnie LUNDBY IF 2006
  • Pablo Mori SANDARNA. BK 2009
  • Martin Berglund FINLANDIA 2007
  • Abbas Faraj SANDARNA. BK 2009
  • Kassim Coaney LUNDBY IF 2006
  • Tony Nyarko SANDARNA. BK 2010
Bland "bubblarna" fanns bl.a Pär Nilsson (Finlandia 2004), Bjarne Andersen (IK. Zenith 2005), Samet Vatansever (Lundby IF 2006), Benjamin Westman (Slätta Damm 2002).

1 kommentar:

  1. Ett dream team a la Böjen. Kan du inte bjussa på historien om Tyskens whiskey i Finlandia också. Lite synd att inte Odense tog en plats, denna danska dynamit som alltid är en pålitlig trotjänare. Men kanske är det så att under en tioårsperiod är konkurrensen benhård och en plats som bubblare (och därmed bänken?) måste ändå ses som hedrande.

    FÖr övrigt rekommenderar jag dig som coach en intervju med Svennis från Tv 4 Nyhetsmorgon idag. Just nu sitter jag innte trots solskenet och ser Kalla tappa mer och mer mark. Faen...

    /Dan The Man

    SvaraRadera