söndag 6 februari 2011

En "gammal" favorit.....

Satt under söndags förmiddagen med en stor kanna kaffe & skapade en låtlista på Spotify kallad "Nostalgi" där ALLA mina gamla 80 tals hits inkluderades såsom: ALANAH MYLES "Black Velvet, JOHNNY HATES JAZZ "Shattered Dreams", SOFT CELL "Tainted Love"  för att nämn några då jag återigen fick stifta bekantskap med en av mina största idoler på 80-talet JACKSON BROWNE !!
Denna "söta" jänkare med en grym röst som satte många tonårshjärtan i brand (iaf där jag vistades) och ifrågasatte USA & Reagan stötte jag på första gången 1983 med låten "Tender is the night", grymt bra låt & framförllt var ju skivomslaget coolt och det var viktigt när man samlade LP skivor i sina orange färgade backar...
Hans bästa platta kom 1986 och hette "Lives in the Balance" och i denna platta har jag idag hämtat inspiration för ännu en go vecka på jobbet...
Läge för att avsluta med ett gammalt ordspråk: "Det var bättre förr" och ta gärna chansen att upptäcka Jackson Browne för det är han värd !!

Over and out / Bend

1 kommentar:

  1. Jag upptäckte Jackson Browne via filmen Forrest Gump. Running On Empty Street är en riktig mysig bit. Synd att det skulle vara så satans dyrt när han spelade på Trägårn´förra året.

    /Dan the man

    SvaraRadera