onsdag 30 mars 2011

Vad har våren att erbjuda....



Vad är på gång i vår....
I skrivande stund är det 30 mars 2011 och på fredag är det första april = vårens ankomst (och detta är inget skämt) och det känns på ren svenska förbannat gött efter en vinter som jag tamejfan tror startade nån gång för 5 månader sedan... och som har varit: lång, kall & på många vis riktigt påfrestande. Medans goda vänner har rest jorden runt till varmare breddgrader har man som den idiot man är bedrivit försäsongsträning i gympahallar, gym, på isiga fotbollsplaner som mer liknat Rudalens skridko oval än en fotbollsplan, oftast på sena kvällstider.. men nu kan vi dra ett stort fett streck över det som varit och istället blicka framåt vad våren har att erbjuda.

På väg hem från jobbet idag jobbades det frenetiskt på Göteborgs paradgata med att iordningställa uteserveringarna för det som komma skall.. underbart !!
Inte för att avenyn är stället jag sätter mig på en go dag för att hinka en kall utan då drar jag mig till Linnegatan i goda vänners lag och då företrädesvis Linneterassen alternativt Tempel Bar.
Satt som hastigast och kollade i min kalender vad som komma skall i april (till att börja med) och det fanns ju en del kul att se framemot...
  • Seriepremiär 7/4
  • Tröjauktion & AW med laget
  • Olympiatravet ÅBY 16/4
  • 40 årspartaj 22/4
Så varför tänka bakåt på det som varit & numera är historia.. nej nu blickar jag bara framåt och är helt säker på att april kommer bli en helt grym förfest inför sommaren !!


Bjuder på en go låt som ger mig lite vårkänslor iaf...

2 kommentarer:

  1. Den utvalda bilden i kombination med texten är genialisk. Men visst är det ändå lite "Näcken vid bäcken" över bilden...? ;)

    SvaraRadera