söndag 12 februari 2012

100% !!



Söndag förmiddag, kaffe, aftonbladet, skidor på tv & fotboll på datorn, inget raj-raj igår så att man kommer kliva in i en ny arbetsvecka utvilad :)
Lördagen var för övrigt en trivsam dag då vi i GAIK tog vår andra raka försäsongs seger via en stabil 5-2 vinst över Finlandia, offensivt såg vi oerhört starka ut och många bra intentioner som lovar gott inför framtiden, bra passningsspel, mycket spring i benen och väldigt mycket kreativitet glädjer en tränare.
Defensivt var vi dock inte lika skärpta som vanligt, men målen vi släpper kan jobbas bort så att jag känner mig inte speciellt orolig över detta utan sorterar in det under kontot "engångs företeelse".
Det viktigaste är att vi fortsätter att VINNA våra fighter och tar med oss den goa känslan från 2011, återstår att se om vi fortfarande är 100% efter nästa helg då mitt gamla gäng (jag var där 3 år) SANDARNA BK kommer på besök.
Ännu bättre blev det när Man Utd besegrade Liverpool efter 2 baljor av Wayne Rooney, tyvärr hamnar ju det sportsliga i andra hand p.g.a dispyten & rasist anklagelserna mellan Patrice Evra & Luiz Suarez... SUCK !!
Jag skall ej agera någon messerschmidt men va fan sysslar dom 2 med ??
Nu hade dom chansen att "få lite upprättelse" inför flera 100 miljoner tittare istället beter dom sig som idioter... Suarez när han ej tar Evras utsträckta hand och Evra efter slutsignalen när han "hånar" Liverpool i allmänhet & Suarez i synnerhet.. inte dom 2 vassaste knivarna i lådan om du frågar mig.
Nästa vecka är det sportlov i skolan och det kommer att bli kul att få långa dagar på fritids med kidsen, lite lek i gympa salen, forhoppningsvis gött väder så att vi kan vara ute en del, hursomhelt skall det bli nice.
Övrigt att se framemot nästa vecka:
  • Sista delen av den grymma serien Homeland
  • Thåström släpper ny platta på onsdag
  • Slutspelet i Champions League drar igång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar