onsdag 22 februari 2012

Nya favoriter...



Slutspelet i årets upplaga av Champions League har nu dragit igång och i 8-delsfinalerna har nu match 1 spelats.
Tyvärr kan jag ej hålla med om att det är Europas 16 bästa lag som krigar om titeln världens bästa klubblag då mitt kära Manchester United inte är med... efter ett mindre lyckat gruppspel.Här
Men helt ärligt så skall jag erkänna att jag gärna hade sett både Juventus och lillebror Man City under utslagsfasen men nu blir det inte så men mitt fotbollshjärta har ändå fått några nya FAVORITER att hålla tummarna för.

Som den patriot man är måste man ju först & främst i alla fall nämna han den goe spjuveraktige killen från Kungälv som numera badar i rubel i Moskva allas vår Boom Boom Wernblom som täpper igen truten på the special one med matchens sista spark... nu tror jag ju tyvärr att det spelar mindre roll efter returen i Madrid om 3 veckor...

London Calling med the Clash var en av mina favorit plattor under uppväxten i H-Backa och frågan är ju vad fan som händer med de 2 London klubbarnas ÖVERECKLAMERADE managers Andre Villas Boas & Arsene Wenger ???
Min personliga känsla är att AVB inte kan rädda sitt jobb ens om man vänder returen på Stamford Bridge 14 mars... han vill sätta sin prägel och bygga ett nytt Chelsea, helt rätt på sikt men Rom byggdes ju som bekant inte på en dag.
Han tappade gruppens förtroende i höstas på han portade Anelka + Alex från träningarna, två spelare som var uppskattade av truppen samt hade hög status, han har fortsatt med att bänka Lampard, Drogba bland annat, spelare som burit Chelsea i många år och nu !!
Jagar Gary Cahill under 2 transfer fönster för att sätta han på bänken, ryktet säger att Cahill redan lämnat in en transfer ansökan efter knappt 45 dagar i klubben, märkligt !!
Att göra sig ett namn i Portugal e helt ok men för en ung arrogant coach med en benhård vilja (dock ej hårdare än Abramovitz) måste man ibland inse att klubben är större än sitt eget ego...

Gällande Wenger så har han bevisat mer än en gång att han kan förädla unga talanger.. PUNKT.
Men som coach känns det som han har "tappat det" lite... åker i augusti med ett skadeskjutet lag och möter Man Utd genom att spela The Arsenal way.. 4-3-3 med ett orutinerat gäng och får pisk med 8-2.. det går inte att skylla på skador det har alla lag men hans balansering av laget känns så där, i min bok finns det bara en av hans 6 spelare på de offensiva positionerna som har något försvarstänk över huvudet taget och det är Song.
Var e hans GENERAL som skall styra trupperna i motgång ????
Robbie van Persie iall ära, han gör mål men är ingen ledare, jag efterlyser någon Tony Adams, Patric Viera, riktiga ärkesvin som kunde gå över lik för att få framgång med sitt älskade ARSENAL, det saknar jag idag..

Desto roligare att skriva om de positiva ÖVERRASKNINGARNA som tagit mig med storm dom sista dagarna,
Helt underbart att se Basel gå ut och göra en sån kanonmatch mot FC Hollywood och verkligen har viljan att rulla boll på en medioker gräsmatta som man verkligen gjorde.
Ett hopkok av 2 stycken Frei, några albanskt klingande namn med mycket X, några österrikare & unga Schweisare och man gör det fantastiskt bra, jag var skitgrinig när man löste 3-3 på Old Trafford mot Man UTD och vann hemma men jag är beredd att lyfta på hatten för detta är ett roligt lag att följa och jag håller alla tummar som finns att man skräller nere i Munchen för detta goa lag vill jag se mer av.

Det bästa har jag dock sparat till sist... NAPOLI.
I en stad med KRIMINALITET, MAFFIA, KÅKSTÄDER spelas nog för tillfället Europas mest passionerade fotboll.. här är det full fart framåt som gäller.
Vem fan kommer ihåg Diego Armando Maradonna eller Kalle Corneliusson när det 2012 finns hjältar som Lavezzi & Cavani.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar