tisdag 21 februari 2012

SEGER mot Sandarna


Redan tisdag och det har ej funnits tid att plita ner några rader här på bloggen men här kommer en kort summering från lördag och framåt...

Träningsfight 3 i lördags mot mitt tidigare gäng SANDARNA BK, en match jag bokade typ i september... men det har tyvärr vart lite "turbulent" i SBK så att den nye coachen hade bokat in ny match samma datum vilket vi ej fick det motstånd vi hade förväntat oss & sett framemot.

All credit till coach "Baggen" att han löste lag och jag tror det var en bra match för hans unga garde men för oss blev det en liten besvikelse, trots en blöt plan var vi rejält taggade och spelsugna och vann komfortabelt med 5-0 men jag som coach hade hoppats på en tuffare och jämnare historia.. desto roligare att 3 av mina tidigare adepter Pablo Mori, Robin "Benz" Alvarsson & David Lönn var med och lirade och vi hann myncha lite efter matchen.

På kvällen var det partaj som gällde och då snackar vi inte solbrända författate som tjatar om MIRAKEL utan en hederlig FF hemmma hos Olton där ett gött gäng grabbar (Pyttis, Linus, Harry) tjötade gött, sänkte en & annan BIB innan det blev Lipp & "en trappa ner".

Ny jobbvecka och för undertecknad gäller en "ny utmaning" i form av lite nya arbetsuppgifter som jag tycker på ren svenska skall bli skit spännande... dessutom gött att ha hela gruppen kids tebax efter sportlovet och det var riktigt kul på samlingen i måndags att höra alla deras historier om vad som hade hänt under sportlovet... att se den genuina GLÄDJEN i deras ansikte när det berättas om: Mästerkatten i stövlarna, Universeum, Branäs, Åby simhall är grym och då känner man sig jävligt nöjd med sitt val av jobb.. trots att lönen är ganska "dassig".

Gällande GAIK tränade vi igår, gör det samma imon och har en viktig match på lördag mot DONSÖ och den matchen skall bara vinnas då jag skall med deras Skärgårdskung den gode Pyttis på fest under kvällen.. kommer krävas många kalla om vi torskar för att slippa höra hans tjöt hela kvällen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar