söndag 5 februari 2012

Back in buisness...




SÖMN verkar vara ett underskattat läkemedel och dessutom helt gratis....
Efter att ha "gått in i väggen" i tisdags kväll (kändes i skallen som man fått en tjottablängare av Mike Tyson) krigade jag mig till jobbet i onsdags bara för att nästan vända i dörren, rätt hem och 5 tim rätt i "bingen", lite slötittante på tv sen 14 !! timmar sträcksömn för att vakna på torsdag förmiddag runt 11.00, apotekbesök, sängläge... för att sent torsdag kväll känna sig hyfsat ok.
Back in buisness på jobbet för ett par timmars jobb, hyfsad comeback !!
Gött att veta trots man har passerat 30 att man har bra LÄK KÖTT :)
SÄSONGS PREMIÄR är alltid något speciellt, men alltid lika välkommet när det väl är dax.
Som coach har man ju 1000 frågor i sin skalle:
  • Får man dom svar man vill ha ?
  • Är vi tillräckligt förberedda ?
  • Har vi tränat på ok ?
  • Kommer våra nyförvärv "passa in" ?

Listan kan göras oändlig jag lovar men igår var det för vår del dax, solsken & minus 8 var förutsättningarna och trots att man vart sängliggande i 2 dygn var det inte ens kallt.

Som vanligt lite strul med sjukdomar och dyligt men vi hade en stark XI på benen och grabbarna gjorde mig ej besviken utan vi gick ut och gjorde en riktigt bra insats mot ett lag "högre upp i seriesystemet" och vinner med 2-1, strongt. Självklart fick jag en del svar på mina frågor.. bl.a fick jag svar på att vi har hittat både en Baresi och en Playmaker men det hade jag ju givetvis koll på sen tidigare :)

Det är ju som bekant fult attt ljuga så att jag skall bekänna 2 saker gällande tv tittande som går emot mina principer i "vanliga" fall, jag hade på Melodifestivalen på tv:n igår och det var ju Ankeborg på hög nivå, det vill säga KALLE ANKA !! Och eftersom man ej var ute på la stada igår och man e hyfsat morgonpigg idag så sitter jag och kollar på Bandy VM trots att man knappt ser bollen... i detta fall förstår ni nog varför, japp jag har lirat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar