fredag 17 februari 2012

Sportlov & SANDARNA BK







Fredag kväll och ytterligare en arbetsvecka har passerat, så värst mycket jobb har det inte varit om jag skall vara ärlig.
Vecka 7 innebär sportlov och det har märkts på antalet kids under veckan, kul att så många kan vara hemma med sina föräldrar och få spendera kvalitetstid ihop.
På min avdelning har vi snittat typ 12 kids mot normala 30, det har vart mycket filmtittande (har klarat mig utan att somna vilket är en bedrift), pyssel samt en hel del utelek.
Idag skrällde ju solen med att visa sig från sin bästa sida så att det blev "mellis" ute idag vilket var grymt uppskattat av kidsen, kändes som en perfekt avslutning på en go vecka.
Imorgon lördag lirar mitt gäng årets tredje träningsfight och för motståndet står Sandarna BK ett lag jag tränade under 3 säsonger (2008-10) med många trevliga minnen.
Tyvärr lyckades vi ej sportsligt genom att ta klivet upp i trean men en grymt social förening med många sköna profiler såsom Söderman, Lönn, Baggen, KK, Benny Blanco, Boije, Bergakungen, Mörta för att nämna några."
Tyvärr hade man ett riktigt turbulent 2011 men nu blåser det återigen positiva vindar runt Mariaplan & RED LION.
Skall bli kul att myncha lite med grabbarna innan matchen och jag har enligt deras hemsida sett att några "av mina gamla grabbar" kommer till spel, roligt.
Men nu är ju GAIK min "arbetsgivare" så att mellan 12.00-13.30 finns det ingen tid till att vara sentimental....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar