onsdag 9 maj 2012

Mitt i veckan genomgång...

Redan onsdag kväll och känslan är att tiden bara rinner iväg, redan 10 maj och det slog mig att nu kommer ju godsakerna uppradade på pärlband.. Fotbolls EM, skolavslut & sommarlov, midsommar, semester bara för att nämna några, känns helt ok även en regnig onsdag om du frågar mig.

Har väl så smått börjat hämta mig efter helgens partaj signerat Lotta som verkligen var lyckat, även om det hamnade på min lott att ansvara för grillen där jag villigt kan erkänna att jag inte har koll så verkar alla inblandade till slut blivit nöjda.
Var ett tag inne på att ringa Kristian "WEBER" Atterhäll och be om hjälp men med ett par "dagens" som sällskap blev det till slut bra, t.o.m vädret visade sig från sin bästa sida och alla nya som gamla vänner bjöd på sig själva så att det blev en kanonkväll/natt.
Skall villigt erkännas att det kändes tryckt att ha mina "wingmans" "Olton" & "Pyttis" med...



På lördag är det inte som för många andra i vår kära stad Göteborgsvarvet som är prio 1 utan för mig & mina grabbar gäller det en tripp ut till skärgården för match mot HÖNÖ och förhoppningsvis få med oss 3 pinnar hem till fastlandet, hade ju vart coolt att vinna matchen och få sträcka fram näven som en vinnare till den gamle Uefa cup hjälten Dan Corneliusson.
Efter matchen är det planerad grill kväll i klubben och i baren kommer vårt egetbryggda öl finnas till försäljning, bra väder, 3 poäng & en (eller flera) Baby Boom Beer låter som en go start på en lördagskväll som alltid i Göteborgsvarvstider brukar vara en av de bästa.

104 minuter action, Hamilton / Persbrandt, hört att många tycker filmen var en besvikelse men hos mig gick den hem iaf i soffan igår kväll.

November 2010 var undertecknad, kollega Larsson & "Weber" i London och kollade fotboll, matchen var West Ham - Blackpool, kanske ingen höjdarmatch som gemene man går igång på direkt men det var en match mellan 2 charmiga lag, goa supporters samt att i maj 2011 åkte båda ur Premier League.. ikväll blev det klart att på Wembley Stadium lördag 19 maj som "förmatch" till Champions League finalen på kvällen lirar... just det WEST HAM - BLACKPOOL en avgörande match om en plats i P.L.
Ofantligt mycket pengar står på spel då det skiljer mil i intäkter att spela i P.L vs "Läskligan", mina sympatier kommer vara hos fat Sam och hans "Hammers".


Bara som avslutning i dessa tider av facebook, twitter, sms eller vad det nu kan tänkas vara blev jag rejält förvånad när jag kom hem från jobbet igår och i hallen ligger det ett.... vykort !!
Hallå säger jag bara, det känns ju som typ 20 år sedan... men jag kan lova att jag blev rejält nöjd för motivet var ju det samma som man skickade till sina polare från Mallis för säg sådär 20 år sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar