tisdag 1 maj 2012

Två Tunga Torsk..

Vissa saker går ju lixom hand-i-hand.. svårt att förklara men så är det bara !!

Inom loppet av ett par dagar har mitt GAIK och mitt älskade Man United åkt på var sin näsbränna och det är dax att vara lite självkritisk.
Det är inte ofta jag kommer att jämföra mig med min stora förebild sir Alex men just i denna lilla spalt kommer jag att göra det, för att jag tror att våra sätt att plocka ut laget inör våra matcher var avgörande för utgången av våra respektive matcher..


Gällande sir Alex plockade han ut ett lag som han trodde/hoppades skulle lösa ett kryss och att man fortfarande skulle ha 3 poäng att gå på inför de 2 sista matcherna. Men att bänka årets spelare Antonia Valencia som (minst) löper 1,3 mil på sin högerkant varje match till förmån för Nani/Giggs köper jag icke. Valencia är en LOJAL spelare som man inte behöver tjata på för att ta det defensiva jobbet som sir Alex uppenbarligen var rädd för, det ligger i grabbens DNA att ta det.. dessutom i har han varit ett av våra vassaste vapen offensivt då hans precisa inlägg har skurit som en varm kniv i smör fram till våra toppforwards...
Att även spela en matchrostig Ji sun Park och bänka Welbeck gjorde ju inte bara Wayne Rooney irriterad utan även jävligt isolerad ensam på topp, det märktes ju inte minst när Welbeck byttes in för att skapa ett tryck.. då droppar en frustrerad Rooney ner i banan för att deltaga i spelet, något han ej gjorde de första 70 minuterna.


Gällande mig själv hade jag ett par val att göra inför vår match mot KUNGSLADUGÅRD, utan att förta något från Lagår´n är detta en match mina grabbar skall vinna säg 7 gånger av 10 OM vi är beredda att göra det som krävs, jag är den första att erkänna att jag tog ett par felbeslut då jag valde att gå i den berömda "tränarfällan" där man ibland går på trygghet och gamla meriter istället för form som är en färskvara och det kostade oss i torsdagskväll.

Här slutar mina & sir Alex eventuella likheter (dåliga beslut) och medans Man Utd bara har 2 matcher kvar där det krävs 6 pinnar för att titelchansen skall finnas kvar har jag ju 17 matcher på mig att hitta rätt.. och jag är helt övertygad om att jag är på rätt väg gällande mina beslut då jag är tämligen övertygad om att mina grabbar tar en trea på fredag i derbyt mot Eriksberg..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar