torsdag 28 februari 2013

3:e gången gillt Olsson ??

Försäsongen rullar på enligt planeringen, truppen är spikad, konstgräsplanen är faktiskt riktigt bra, obesegrade efter 4 fighter och vår spelide sitter mer & mer för varje träning och det skall grabbarna ha rejält med cred för då dom sliter som djur på våra pass både rent taktiskt men även med "hjärta/lungor".

På lördag väntar ny match och för undertecknad är det en lite speciell match då "forna" storlaget VÄSTRA FRÖLUNDA kommer på besök som numera huserar i division 3.
När man var spelare i HÄCKEN för x antal år sedan var det alltid tuffa fighter mot VF som hade en granitbacklinje bestående av Ruddalens egen Berlinmur i form av: Lindblom - Hernstig - Åhsman - Örneholt.
Framåt i planen kommer jag ihåg att våra mittfältare gärna hade hörselskydd för där sprang "Robson" och var allmänt grinig och gnällde på allt & alla men var samtidigt en underbar spelare att ha i sitt eget lag, svarta pärlan Samir Bakaou var han som nätade mest frekvent och det var på denna tiden ett riktigt bra lag.
VF var som en fabrik som bara spottade fram nya talanger och storklubbarna gottade sig då man ganska billigt kunde roffa åt sig dessa spelare och det var ett helt gäng som fick bra mycket mer luktraktiva avtal i andra föreningar.

Tyvärr har man haft en nedåtgående trend de sista åren då man så sent som 2010 lirade i div 1 och nu alltså är nere i div 3.
Mannen som skall lyfta FRÖLUNDA igen är min bästa polare sedan 22 år tillbaka Jocke Olsson som nu är sherrif över de grön/vita med uppdraget att ta dom upp i div 2 till säsongen 2014.
Han har en trupp som är mycket bra med div 3 mått mätt och klart viktigaste spelare är de som vart med ett tag såsom Tobbe Gustafsson, David Prohaszka, Arwid Johannesson, Mattias Pedersen.

Skall bli riktigt kul för mig & min kollega "Danis" som förövrigt gått samma tränarkurs som "Jocke" att mäta våra krafter på lördag... och jag kan lova att vi kommer att vara som 2 griniga gubbar mellan 12.00-13.45 på lördag men skulle vi torska kommer jag vara stor i nederlaget och sträcka fram kardan till den gode "Jocke" och gratulera till segern.
Och en seger tror jag att min vän suktar efter då detta är 3 fighten vi möts som tränare och underteckand är fortfarande obesegrad enligt följande:

30/3-2009 UTSIKTEN - SANDARNA  0-1
9/2-2010 UTSIKTEN - SANDARNA 1-2

"Gamla griniga gubbar" Bend & Jocke

För vår egen del går vi in i en vecka med 3 matcher och vi matchar laget därefter och de grabbar som skall ge mig en go lördagkväll är följande:

Bertilsson
Haggob - Robin - Miettinen - Franky
Axel - Johan
Fernandinho - Momo - Florian
Spångberg

-----------------------------------------------

Bokrean drog igång i veckan och med tanke på att vi i SÄVEDALEN skall åka Sverige runt (ja, nästan) passade jag på att handla på mig lite böcker som kan komma väl till pass framöver.
Har börjat med Sjöbergs självbiografi och känslan är att jag kommer streckläsa utan den under morgondagen... då de första 60 sidorna vart riktigt intressanta, tänkvärda.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar