torsdag 26 januari 2012

El classico / Spel tema / KICK OFF



Ny vecka (trots att det är natten till torsdag) som faktiskt har varit kanon på alla sätt, jag har inte feber & jag är fullt medveten om att snön ligger kvar men det har flytit på ganska bra.
Veckan inleddes med ett kärt återbesök då min vän kollega Larsson var tillbaka efter 47 dagars semester, lagom brun men det var något som inte stämmde... trimmern måste han ha glömt på en beach i Australien för att han hade en rejäl pälsmössa på skallen, eller det kanske rent av är så att detta är Dan the Man anno 2012 ??
På min avdelning Delfinerna har vi nu ett nytt tema som jag uppskattar oerhört mycket nämnligen: SPELA SPEL !!
Försvunna Diamanten, Yatzy, Trivoli.... blir det i fem veckor framöver och prio ett är inte att vinna utan att: LÄRA SIG FLYTTA SPELPJÄSER, VÄNTA PÅ SIN TUR, RÄKNA PRICKAR PÅ TÄRNINGAR... bra start i måndags och ser fredan framemot nästa måndag.
El classico... varje match lever sitt eget liv är ju en gammal klyscha men när dom här lagen numera drabbar samman får man inte en Aftonbladet på 46 sidor utan det handlar mer om Harry Potter på en sisådär 800 sidor
Pep vs Mou, Messi vs Pepe, CR vs Dani Alves ja listan kan göras hur lång som helst och kvällens returmöte i spanska cupen blev inget undantag.
Spaltmil har ju skrivits om Pepes stämpling på Messi från match 1 men likt väl fanns han på planen när Mourinho skickade ut sina "maränger" för att vända ett underläge.
2-0 till Barca i paus och Real kanske (borde) skulle haft Lass Diarra utvisad, då var jag inställd på att detta blir en KROSS... men fan va skönt att man kan ha fel.
Efter 2 mål av Real mitt i andra halvlek var det faktiskt fördel dom vita, Barcelona när man får diktera spelet, rulla boll, instick till Messi då är man fantastiska... MEN, och det bevisade ikväll att ett Barcelona under PRESS är ett högst mediokert lag, okey det var Pinto isf Valdes i kassen men Puyol & co såg lovligt stressade ut när det helt plötsligt var match igen...
För att en gång för alla avsluta diskussionen om Pepe, JA jag uppskattar inte hans brutala spelstil, filmningar när han fått en smäll men det finns ju som bekant två sidor på myntet... och det skall ju helt klart konstateras att "mini Pepe" det vill säga Dani Alves garanterat har gått på en Brasiliansk variant av Kalle Flygares Teater skola, PUNKT !!
På lördag är det dax för årets KICK OFF med mitt lag GAIK, det blir en heldag med en massa aktiviteter, måste erkänna att jag är sjukt nöjd med upplägget och förväntar mig en grym heldag med grabbarna... tjuga på den Clejs :))

3 kommentarer:

  1. BARCA ÄR BARCA DET BLIR FINAL ÄVEN I MUNCHEN 19E MAJ MR FERGUSSON,TYVÄRR KAN VI EJ MÖTAS FÖR NI ÄR JU GRIS VÄCK O FÅR SATSA PÅ LIGAN GÖTT MOS,MVH THE WHITE DROGBA FRÅN BEVERLY.

    SvaraRadera
  2. Sämsta analysen ever! Hur tänkte du nu, vilken press?
    Om man slår bort 50 % av bollarna är man då pressad eller har man en dålig dag?
    Mediokert är när motståndare hittar svaga punkter inte självförvållat.

    SvaraRadera
  3. Till Anonym 2:
    Med "satta under press" menar jag att när Puyol & co möter snabba omställningar, när man tar för givet att "matchen är klar" och skruvar ner bolltempot på treans växel samt att inte minst när det går upp för spelarna att vi kan faktiskt förlora..

    Men vinner man varje gång så är det ju en ovan situation...

    SvaraRadera