fredag 6 januari 2012

ÖNSKELISTA !!



Först och främst... Det är ingen PANIK trots 2 tunga förluster under nyårshelgen för mitt Man Utd, givetvis en grym besvikelse att torska hemma mot jumbon Blackburn med 3-2 efter en ofantlig svag insats där Blackburn gjorde 3 mål på 2 skott + en straff, utan att vara elak såg det nästan ut som att vår "slips" de Gea hade smuttat på nyårs sangrian...
Mot NEWCASTLE torskade vi mot ett för dagen klart bättre lag, end of discussion !!
3-0 var nästan i underkant och Demba Ba var rent ut sagt grym på topp och i mittens rike käkade duon Tiote/Cabaye upp Giggs & Carrick så att "skatorna" vann helt rättvist.
Transferfönstret i Europa är återigen öppet på vid gavel till och med 31 januari, nu skall klubbarna förstärka inför slutspurten i vår.
Vad min gode vän sir Alex Fergueson kommer att göra i detta fönster står skrivet i stjärnorna, faktum är att vi är ute ur C.L och på söndag vet vi om FA cup drömmen lever vidare så att fr.o.m måndag kan ligan vara det enda vi skall prioritera.
Vi är "hyfsad" skadedrabbade då Vidic är borta året ut, Fletcher på obestämd framtid samt att vi även har Young, Cleverly, Smalling, Owen borta.
Innerst inne tror jag inte att det för vår del kommer ske någon större aktivitet under januari månad utan att SAF smider planer för ett starkt fönster till sommaren...
Om vi blickar framåt till sommaren tror jag att en del spelare försvinner från vår trupp, Gibson, Owen, Mame Diouf, Macheda känns som att de är klara hos oss.
Vidare tror jag att Berbatov trots lite speltid och målgörande just nu hamnar ´"hemma" i Bundesliga igen.
Då behöver vi ju givetvis fylla på med nytt MEN de 2 viktigaste spelarna (för framtiden) finns redan i klubben och jag hoppas att SAF kan få Paul Pogba & Ravel Morrison att signa långtids kontrakt med oss inom det närmsta, dessa 2 arton åringar har kvaliteter utöver det vanliga enligt "säkra källor".
Hade jag fått "fria händer" till sommaren hade jag siktat in mig på följande 3 spelare:
  • Fabricio Coloccini NEWCASTLE, en riktig stabil argentinsk mittback som varit grym under hösten i Newcastle, att han är 29 år ser jag ej som något problem då han fortfarande har klipp i steget, en riltig LEDARE i de bakre leden som lätt skulle axla detta ansvar som Vidic/Rio haft tidigare, GRYM huvudspelare och acclimatiserad i England.
  • Nicola Gaitan BENFICA, har under hösten varit en dunder hit i C.L med sitt Benfica och han gjorde 2 kanon matcher mot oss. En kreativ mittfältre som ofta hamnar i målprotokollet och trots sin ringa ålder (23 år) tror jag att han kan lyfta vårt centrala mittfält.
  • Ezequiel Lavezzi NAPOLI, en absolut favoritspelare är denne 26 årige Argentinare som är fantastiskt bra i Napoli. Ständigt i rörelse, grym på att utmana, framspelare och även målskytt, i mina ögon en komplett forwards kollega till Wayne Rooney.

Som sagt rent personliga önskemål men med dessa 3 nyförvärv skulle vi hösten 2012 kunna ställa upp enligt följande:

Lindegaard / Smalling - Jones - Coloccini - Evra / Young - Cleverly - Carrick - Gaitan / Rooney - Lavezzi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar