söndag 10 juni 2012

Ladda-Ladda-Ladda !!

Knppt ett dygn till SVERIGE kliver in i EM turneringen och redan nu har man det där goa "lilla pirett" i magen typ som när man är kär..
Värdlandet UKRAINA står för motståndet och vikten av en bra start behöver nog ej förklaras utan det är bara 3 pinnar som gäller och hur spelet ser ut skiter jag blanka fan i bara vi vinner.
Mr Z får gärna ha vaknat på rätt sida och leverera en briljant insats och frälsa oss imon kväll.



Hur Erik formerar laget har jag inte en aning om men om jag hade fått välja hade vi startat enligt:
Isaksson / Lustig - Mellberg - J Olsson - M Olsson / Källström - Elm / Larsson - Z - Toivonen / Elmander.

Nu har 6 matcher lirats och det är bara Svergies grupp kvar och av lagen som visat upp sig har Ryssland "impat" mest på mig även KROATIEN gjorde en stark insats och har 2 heta forwards i Jelavic & Mandzukic som hittade nätet per omgående i vinsten mot Irland.
SPANIEN ?? Ja vad ska man säga.. man har ju en helt makalös lirare i Andres Iniesta men att starta med 6 mittfältare med 2 städgummor i Alonso-Busqetts när man har klass forwards som Llorente & Negredo på bänken och så ger man Torres speltid ??
ITALIEN vågade däremot och lanserade en 3 backslinje med Daniel de Rossi som mittback ?? och 2 galenpannor i Cassano-Balotelli på topp där den sistnämnde hade ett jätteläge men fri började han att gå och bli upphunnen av Ramos... vad hände där ???
En av mina absoluta favoriter Antonio "det är ALLTID målgaranti på mig" di Natale byttes in och kungen av Udine behövde 4 minuter på sig att hänga in ett snyggt klassmål, jag tycker att Italien gjorde en stabil insats.
Men som sagt det viktigaste är att SVERIGE får en bra start imon kväll !!

Hade ett par sköna lirare hemma igår kväll på lite fotboll & desto mera partaj och visst blev det en hyfsad resa igår kväll/natt.
Får pasa på att tacka "Olton" Brorsan & "Pyttis" och utan att sätta den minsta press på Skärgårdens Bindefelt måste jag erkänna att jag har sjukt stora förväntningar på Midsummer ala Donsö... förhoppningsvis har "Olton" löst båt och sen skall bara jag & han puttra över ut till ön, luta oss tillbaka och hoppas att "Pyttis" levererar i dagarna 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar