tisdag 19 juni 2012

Stolp helvete....

TÄNK OM bara den gode Mikael Lustig hade gjort som han skulle.. kramat stolpen !!
Då hade vi haft en riktig DRÖM MATCH mot Världs & Europa mästarna SPANIEN på midsommardagen.. men det var ju just det...


Riktigt nöjd med hur SVERIGE avslutar detta EM slutspel, med flaggan i topp och detta ger goa förhoppningar inför stundande VM kval, idag ser vi ett spelande, offervilligt lag där våra 2 generaler ZLATAN & MELLBERG dirigerar sina trupper på ett föredömligt sätt, hörde jag världsklass ??

Zlatans 1-0 mål är ju fantastiskt, say no more !! Sebbe Larsson´s känsliga högerdojja levererar ett kanoninlägg på "läppen" där Zlatan drar in den på volley... balans, teknik, och han håller ned bollen i bortre byrgaveln, GRYMT.
2-0 är ju klass det oxå, Chippen´s inlägg, skott i ribban och med akuratess trycker Seb Larsson upp den i taket, GRYMT.
Jag vet att jag gnällt, kritiserat och haft stora krav på landslaget men med denna insats när man ej har något att lira för mer än äran ger mig förhoppningar inför framtiden.
Att kung Olof som varit en av turneringens 2 bästa mittbackar spelat klart i blågult tror jag inte ett skvatt på, efter denna grymma turnering kan han välja och vraka och signa ett 1årsavtal vad han vill i Euoropa, med påtryckningar från Zlatan, Hamren tror/hoppas jag innerligt att han står där bak och styr sin backlinje i höst oxå.

Kvartsfinalerna är nu spikade enligt följande:

  •  Tjeckien - Portugal
  •  Tyskland - Grekland
  •  Spanien - Frankrike
  •  England - Italien

Jag har ju tippat som en kratta så här långt men min magkänsla säger mig att semifinalparen är Portugal - Spanien samt Tyskland - England.

Många spelare har gjort avtryck under de 24 gruppspelsmatcher som har spelats och här är min högst personliga XI som jag tycker har varit lite extra bra:

  • Stefen Andersen  DANMARK
  • Mathieu Debucy  FRANKRIKE
  • Mats Hummels  TYSKLAND
  • Olof Mellberg  SVERIGE
  • Daniel Agger  DANMARK
  • Jakub Blaszchykowski  POLEN
  • Luka Modric  KROATIEN
  • Zlatan Ibrahimovic  SVERIGE
  • Cristiano Ronaldo  PORTUGAL
  • Mario Gomez  TYSKLAND
  • Andres Iniesta  SPANIEN
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar