onsdag 2 november 2011

"Fergie" firar 25 & rustar för framtiden...

Drömmar har man ju alltid, det är ju lite det som förgyller tillvaron... när man var "liten" skulle man ju bli brandman eller fotbolls proffs något annat fanns ju ej på världskartan, punkt !!
Ju mer åren rullar på så avtager ju dessa drömmar mer & mer, helt naturligt är det ju så men skulle jag få chansen att "drömma mig iväg" på ålderns höst så skulle jag vilja "hänga och praktisera hos min stora förebild sir Alex Fergueson.
Det är nästan på dagen exakt 25 år sedan den gemytlige skotten stövlade in på Old Trafford efter att ha tagit bilen från ABERDEEN ner till Manchester och förändrat och förädlat världens bästa klubb till vad den är idag, medans presidenter i Italien inte har något tålamod alls utan kickar tränare till höger & vänster har SAF trots att det i början inte gick så bra och att han fick hör och häpna KRITIK för att han ställde krav på klubben att utveckla sina egna talanger istället för att köpa färdiga spelare för dyra pengar suttit i orubbat bo.
Hade han ej stått på sig och gett sina "Ferguesons kids" chansen så hade vi aldrig fått se: Beckham, Giggs, Scholse, Butt, 2 bröder Neville för att nämna några i den röda tröjan utan då hade dessa skeppats iväg till någon klubb lägre ner i seriesystemet..
Mannen fyller 70 nästa månad men har inga planer på att trappa ner, har just sett Man U besegra ett lag som tydligen heter OTELUL från Rumänien i en medioker C.L match och det som var intressantast under kvällen var att höra hans gamle högerback och numera expert kommentator på SKY Gary Neville berätta om "bossens" storhet... sir Alex har alltid en grym framförhållning och planerar sina lag i en månad i förväg, ja om det mot förmodan inte skulle bli skador.
Gary berättade att chefen kallade in honom på kontoret: Gary, vi har match mot Chelsea om 3 veckor.. den skall du spela men jag kommer ej ta ut dig i någon av matcherna fram till dess.. så fokusera på att göra en stabil insats om 3 veckor. Han litar blint på sina spelare, ger dom förtroende och tar ut lag som han vet skall ge honom max i varje match, enligt Gary är det hans storhet och att att han får 30 storstjärnor att dra åt samma håll och alltid får dom att"work their socks of" när man får chansen att spela.
När vi vann ligan i våras fick jag ett sms från en skön lirare som vi kan kalla "Titus Bramble" som är hard core ARSENAL supporter enligt följande:
- Fy fan va skönt att gubben snart skall sluta.. då får vi se hur mycket ni vinner ???
Tyvärr måste jag göra min vän besviken då den virile 70 åringen planerar för 2-3 år till som coach genom att säkra upp framtiden i dagens trupp då följande gubbar numera sitter på nysignerade kontrakt:
  • Danny Welbeck 5 år
  • Chris Smalling 5 år
  • Javier "Chicharito" Hernandez 5 år
  • Tom Cleverly 4 år

Lägg oxå till sommarens unga värvningar av de Gea, Jones som sitter på långa avtal så känns det som att "ubben" kommer få några roliga sista år.. men osvuret är bäst för att känner jag min mentor rätt tror jag att när vi närmar oss 2014 och han vart i klubben i 28 år tänker han säkert att jag kan väl stanna ytterligare 2 år så blir det 30 jämnt... inte mig emot :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar