torsdag 17 november 2011

Lyckligt lottad !!


Redan torsdag, känns som bara tiden rinner iväg och snart är det helg igen, godis. Lovat mig själv att hålla igen gällande eventuellt partaj denna helgen då "det vankas större uppgifter" framöver.. bara slappa och kolla in lite toppfotboll från P.L nu när EM kvalet är färdigspelat... men osvuret är bäst för att förmodligen är man väl ändå med och stänger en trappa ner runt fem på lördagnatt.
Idrottsdag i skolan idag, destination Åbybadet och 50m simning + "fri vattenlek" på programmet, givetvis föregick våra elever & kids med gott exempel och var helt fantastiska som vanligt. Ljudnivån däremot skall vi inte tala om... kändes som man var en 15 årig tonårstjej och stod längst fram på en Eric Saade konsert !!
Får bli ett besök hos syster Lotta imon och har jag ej tinnitus fattar jag ingenting... skämt å sido så farligt var det inte men en reflektion efter badhusbesöket är att jag bara älskar mitt jobb.
Tänkte på personalen i simhallen typ Badvakter, Simskolepersonal, damen som höll i pensionärs vattengympan med flera hur dom pallar 8 timmar / dag ?? Värmen i "växthuset" är ju olidlig och redan efter en timma var jag tvungen att få lite frisk luft... hoppas att dom har riktigt bra betalt.
Lite nyheter gällande mitt fotbollsgäng GAIK oxå då jag skall passa på att introducera min nya spelande ass coach Christian Skytting som skall backa upp mig kommande år tillsammans med "Plätten" och förhoppningsvis "Kryddan", sjukt stark fyrling om du frågar mig.
"Skytten" går coaching utbildning och har 18 månader kvar och jag hoppas att jag kan ge honom lite erfarenheter han kan ta med sig vidare framöver under vår resa som precis har startat.
Skall villigt erkänna att det känns riktigt bra att ha med sig en lojal kille som ställer höga krav både på sig själv och sin omgivning, en riktig drömspelare att ha i sitt lag som tränare.
Tyvärr fick vi torsk i vår första match igår då vi mötte en motståndare som var bättre för dagen men i november är det sekundärt.. desto viktigare är att GAIK i och med Skyttings entre fått ytterligare ett troget fans då jag vet att "mamma Pia" inte kommer missa många matcher framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar