måndag 7 november 2011

"PLURA" & co levererar...


Veckans första dag har gått riktigt bra, trodde innerst inne att sviterna av en grym helg med gubbarna skulle vara tuffare... fick exakt klockan 10.16 dock en pik av kollega Larsson som uppenbarligen var förvånad över att se mig på jobbet idag... Mango, är du här ? Det lät på dig i lördags kväll att du skulle ta en "Grek-semester" idag... !!
Men är man uppväxt på morsans havregryns gröt viker man inte in skägget bara för man slarvat med nattsömnen utan man kommer plikt troget till jobbet, tar sin java i personalrummet och tjötar gött och går in och gör sitt jobb, punkt.
Jag vet att det vart fotbollsgala på fyran ikväll, den har stått på lite i bakgrunden men jag tycker den har tappat i kvalitet de sista åren då det vart mycket pajaseri så att jag har ej slaviskt följt det denna gång men har via kommentarer snappat att Z återigen kammade hem Guldbollen..
Har istället planerat morgondagens träning med laget, skönt att starta om igen efter ett par veckors vila och få lite rutiner igen då vi kommer köra 2x / vecka fram till mitten av december, lite potentiella nyförvärv kommer ner för att visa upp sig, vi har en intressant match nästa vecka så att visst.. trots att det är november kan man som fotbolls nörd ändå hetsa upp sig lite, underbart.
ELDKVARN släpper sin nya platta på onsdag och har sträcklyssnat under kvällen på Spotify och Plura & co gör mig inte besviken denna gången heller, titel låten De beömdas aveny är riktigt bra, favoriten dock efter bara en lyssning är Sång från Koster men jag är övertygad om att samtliga låtar kommer växa ju mer tid dom får...
Kom just på att det bara är 37 dagar kvar till Lotta-Potta, Olton & jag spanar in bandet live på Lorensbergsteatern, känns som en årlig december tradition och får vi en liknande spelning som förra året så är det årets bästa julklapp för mig iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar