torsdag 10 november 2011

Grattis "Loket"... sorry Ola !!


Fan vad tiden rullar på, endast 44 dagar kvar till allas vår egen: nu skall jag kompensera mitt dåliga samvetes dag, som jag dock står över och firar i lugn & ro över en sill bit, lite skinka ihop med morshi, farshi & broschi...
Riktigt gött att snön alternativt "slasket" ännu lyser med sin frånvaro, vart ett par riktigt uppfriskande dagar ute på skolgården med kidsen och så hoppas jag det förblir (iaf ett tag till).
Var ett tag sugen på att dra ut till Åby och kvällens tävlingar, latmasken tog dock över så det blev soffan istället.
Spiken var ju given då Leif "Loket" Olssons tanks Local Conch avslutade v65 spelet, nedtryckt till 1.33 gånger pengarna kändes ju rimligt med tanke på hästens kvaliteter, vem minns inte hans lopp under Elitlopps helgen då han gick 1.10 i 2 löp under Sweden Cup och gav Tore Fyrand "fingret" då han ej fick starta i Elitloppet.
Givetvis vann han ikväll men det var inte så imponerande, men han sträckte på sig på "klasshästens vis" som Hans G Lindskog hade sagt, grattis iaf "Loki".
Har ju tydligen varit final i "VM i överlevnad" ikväll, att dömma av reaktionerna på FB skulle tydligen Bästkustens egen Robinson-Ola vinna denna prövning men så blev det ej då polis-Mats drog längsta strået till stort förtret till "alla" mina vänner (13) som är kompisar med Ola på facet.
Kursiv
Fredag imon och ser framemot vår fredagsfika på jobbet.. en eller 2 koppar java med kollega Larsson och det sista skvallret om hur "operation Expresso House" fortlöper... kan knappt bärga mig !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar