söndag 27 november 2011

Blandade känslor...


En riktigt bra lördag var det igår, min "wingman" Olton och jag hade en trevlig kväll hemma hos mig där vi hann med en hel del innan vi begav oss in till stan för att möta upp Lotta & gänget och då snackar vi ej Engberg utan "yrvädret från Sandarna".
Ska inte vara mallig men första biran var på Jockes konto då han fått rejält med smörj i både quiz & Yatzy :)).
LIPP var riktigt bra kanske beroende på att en go 4-ling med damer mötte upp men även ett nytillskott i A, senare "en trappa ner" kändes det som att man var i sitt eget vardagsrum för känslan var att alla var där... "Tärningen", Harry, Engfors för att nämna några goa gubbar.
V75 igår som vanligt, sjuan satt som en smäck i min rosa tidning redan på tisdagkväll MEN som vanligt ändrar man sig i spelbutiken och byter spik från Local Conch till Torgil, L.C vann medans Torgil rasade ihop som ett fuskbygge sista 100 meterna...
Gällande diskussionerna om Maharajah och Örjans styrning går ju åsikterna isär, "Marre" platsade ej på min kupong då spår 1 innebar PROBLEM !! Som jag skrev ovan garderade jag L.C med Jensens andra häst Totti T Dream (spets) & Nick Nock (tokform), man kan väl lungt säga att man var rätt ute då mina hästar var 1,2,3 i mål och min tvilling med Jensens hästar etta och tvåa gav 44 gånger, TACK och bock.
Nu till något väldigt tråkigt då ytterligare en (för mig) stor profil har lämnat oss, under dagen framkom det att Wales förbundskapten och förre storspelaren Gary Speed har tagit sitt liv.
En personlig favorit under de år man följt engelsk fotboll där han vart framgångsrik i bl.a LEEDS, NEWCASTLE, EVERTON, BOLTON för att nämna några klubbar han representerat. En skicklig passningssplerae och kreatör likväl som en fantastik grovjobbare som man hade älskat att ha i "sitt eget lag", senast i går kväll var han gäst i BBC:s fotbolls sändning och idag hittas han hängd i sitt hem....
TACK för många höjdpunkter framför min 42 tummare och R.I.P Gary...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar