lördag 21 april 2012

GAIK seger & Olympiatravet

Lördag förmiddag, en stark kopp kaffe, 3 poäng på kontot och nu skall rätt hästar hittas.. känns som en ganska go start på denna lördag.
Dagens höjdpunkter är ju helt klart Olympiatravet på Åby samt senare ikväll el Classico mellan Barcelona - Real Madrid.

Tillbaka till fredag kväll då mitt gäng GAIK bärgade årets första trepoängare via en stabil 3-1 seger över HÄLSÖ, segern var aldrig i fara utan efter 3-0 i mitten på andra slappnade vi av en smula där min känsla var att det skulle kunna bli både 4,5,6 baljor om vi kört på lite men jag tar en 3-1 vinst alla dagar i veckan.
Tyvärr var det andra matchen i rad som vi åkte på en tung skada, denna gång var det Samir som slog upp sin lårskada och lär defenitivt bli borta i 2-4 veckor, nu vet jag att denna gubbe är en riktig vinnar/tjurskalle så att jag vet att han kommer tillbaka starkare än någonsin i mitten på maj då gräset är grönt..
"Matchens Mössa" delar föregående match bästa spelare ut efter matchen till den spelare han tycker gjort en avgörande insats och mössan skall vara med hela veckan till nästa match och det skall vara fotobevis på att den har varit med på jobbet, hos tjejen etc..
Gårdagens mössa gick till vår playmaker Alvefelt som smekte in en frispark från ca 25 meter.

Idag vankas det OLYMPIA travet på Åby och jag har redan kollat in Jonas Harrysson´s FB status om att idag skall jag bli miljonär och den känslan har nog samtliga som lirar trav innan första racet är kört, eller ??
Har man lite dåligt med fräcka ideer kan man kolla in DBS sida www.dagensbastaspel.bloggsida.se/ där "Forssen" vartit riktigt het det sista och lämnar bra analyser.
Själv har jag mina 2 spikar (ja det blir bara 2 idag) klara och de som får förtroendet är:
  • Quick Razz / Erik Adielsson okey streckad på 66% men klart bästa hästen och trots "snikspår" tror jag att han vinner från dödens, om konkurrenterna ej har för stor respekt efter de senaste loppen och släpper han till spets.
  • Beatles / Thomas Uhrberg här snackar vi skräll då hästen bara är streckad på 14%, jag tror/hoppas att han kommer före Luddes pålle i starten och kan utnyttja open stretch på upploppet, spurten biter alltid bra och här har jag en bra känsla då Uhrberg förvaltar sina uppsittningar på ett bra sätt.
En självklarhet för mig är ju givetvis att ha med ALLA hästar som Flemming Jensen kör och han selar ut 4 grymma hästar idag som alla konstigt nog är lågt streckade men i jakten på miljonerna skall samtliga dessa med:
Matilde Tröjborg (avd 1) 25%
Nobodybeatsthebeat (avd 1) 9% (körs av snidaren Jonny Takter)
Local Conch (avd 3, Olympiatravsfinalen) 10%
Montgommery Hill (avd 7) 22%

Kör så det ryker Flemming !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar