måndag 16 april 2012

Premiär, Party & Philadelphia

Söndag kväll och det är dax att knoppa in för ett par timmars välbehövlig sömn innan det åter är dax för normala rutiner på skolan igen efter en lite lugnare kort påsklovs vecka.
Vad har då hänt sen sist, jo en kort summering:

PREMIÄR för mitt gäng GAIK var det i fredagskväll då vi lirade borta mot ett av lagen som är tippade att vinna serien (tillsammans med oss) och det blev en tuff men tyvärr mållös tillställning.
Med lite perspektiv på matchen är jag grymt nöjd med insatsen grabbarna gör, trots att vi inte är på topp första halvlek och har ett horribelt domslut emot oss där min kille som blivit brutalt kapad får syna det röda kortet då han med all rätt ifrågasatte domarens insats så sliter vi kopiöst och är faktiskt nära att avgöra med knappa 5 minuter kvar.
En bra start på serien och nu laddar vi för en trepoängare på fredag.


PARTY blev det igår och det var bestämt sen tidigare att jag och Olton skulle ta en tur på byn, tror att min gode vän var i behov att få en "gräddtårta kväll" då hans VF under dagen åkt på en femetta i premiären, "Lill Bend" var oxå med och det var ett bra drag innan vi äntrade la stada.
Väl på LIPP anslöt det en hel drös med goa människor. Anki, Linda, Dala-Maria, Pyttis, Camilla X & Lotta för att nämna några och det var en riktig kanonkväll.


PHILADELPHIA FLYERS är mitt favoritlag och har så varit sedan mitten av 80-talet då min stora idol Pelle Lindbergh vaktade målet med sin lilla vita mask.
Nu har ju NHL slutspelet dragit igång efter en transportsträcka på 82 matcher och mitt Flyers möter i första rundan sitt absoluta hatlag nummer 1 Pittsbiurg Penguins och man har gått på knock och leder serien med 3-0, underbart.
Har sett match 2 & 3 live under helgen och jag kan lova att det inte är några vanliga matcher, SM finalen Brynäs - Skellefteå i all ära... men hallå, släng er i väggen.
8-5 & 8-4 har det blivit de 2 senaste och nu ligger mattan utrullad för en kvartsfinal, kan knappt bärga mig till natten mot onsdag då match 4 liras och trots att det förmodligen kommer bli ett tiotal koppar java kommande dag kommer jag ej missa den matchen.


Nu stänger vi butiken för denna gången och ser framemot en ny go vecka // Bend





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar